Candidates list 2018-05-16T17:33:38+00:00

Neolaureati - Business Analyst - H21193



Il Contesto

Con Head Office globale basato a Milano, Mapei è oggi il maggior produttore mondiale di prodotti chimici per l’edilizia. Oltre 10.500 persone sono impegnate presso le nostre 87 consociate, 81 stabilimenti, 31 centri di ricerca nel mondo.

Lavorare in Mapei significa far parte di una squadra vincente, costantemente impegnata a essere sempre un passo avanti. Cerchiamo persone con una forte motivazione a inserirsi in un contesto internazionale, con spiccata flessibilità, dinamismo e passione. Sposare la filosofia Mapei significa crescere insieme e costruire senso di appartenenza e condivisione dei valori aziendali.
 

Il Ruolo

La sfida

Farai parte di un team che contribuisce alla trasformazione digitale di Mapei, maturando competenze analitiche molto strutturate, in un contesto di relazioni internazionali, con colleghi di tutto il mondo.

Parteciperai ad attività di analisi sui processi EDI (Electronic Data Interchange) relativi agli ordini e spedizione prodotti e ai roll-out del nuovo sistema ERP Microsoft AX 365 in ambito R&D.

Gestirai attività di analisi sui processi EDI – Electronic Data Interchange, cioè sui processi di condivisione dei dati sui prodotti, tra la sede centrale (corporate product master) e le consociate estere (product master locali).

Più in dettaglio questo ruolo prevede:
 
  • Analisi dell’interfaccia dei sistemi informatici coinvolti nel processo EDI, coordinando l’attività a livello centrale, con costante interfaccia con i referenti Product Master delle consociate estere
  • Analisi dei flussi informativi, per verificare correttezza e completezza delle transazioni EDI
  • Raccolta dai Product Manager (in Italia e all’ estero) delle richieste di creazione di nuovi codici prodotto o di modifiche di codici esistenti, attivando il ciclo di approvazione degli stessi
  • Inserimento a sistema dell’anagrafica prodotto e di tutte le informazioni necessarie
  • Comunicazione alle diverse funzioni aziendali interessate della creazione di nuovi codici
  • Revisione/aggiornamento e divulgazione di tutte le procedure Corporate e dei Processi legati allo sviluppo del prodotto

I Requisiti

  • Laurea in Economia/Statistica/Ingegneria Gestionale/Informatica
  • Ottime conoscenze del pacchetto office (Microsoft Excel, in particolare POWER QUERY)
  • Conoscenza fluente della lingua inglese
  • Atteggiamento proattivo, aperto e dinamico
  • Orientamento a svolgere attività di analisi
  • Problem solving e approccio orientato ai dati
  • Precisione, puntualità e senso di responsabilità
  • Disponibilità a trasferte in Italia e all’estero
Ulteriori informazioni:

Sede di lavoro: Milano

Contratto a Tempo Determinato

Mapei è oggi un’azienda leader nel mondo grazie ai suoi valori: l’Etica, la Trasparenza, la Responsabilità Sociale e Ambientale rappresentano i nostri pilastri e la sfida per il prossimo futuro.

La politica delle Risorse Umane di Mapei è pensata per offrire a tutti i dipendenti un ambiente di lavoro che favorisca la soddisfazione lavorativa e personale: incoraggiamo lo sviluppo delle singole potenzialità e il riconoscimento dei risultati raggiunti e privilegiamo forme contrattuali che contribuiscono a costruire rapporti professionali di lunga durata.

L’azienda garantisce il trattamento dei dati ai sensi del Regolamento Europeo n. 2016/679, rinviando all’informativa privacy disponibile proseguendo con la presente candidatura.

La ricerca è rivolta a candidati di entrambi i sessi. (L. 903/77).

Esplora le Opportunità di carriera sul sito www.mapei.com


Le candidature saranno indirizzate a Human Value, che gestirà le prime fasi delle selezioni.

Caratteristiche

Pubblicato
23/02/2021 14:12:44

Sede
Italia/Lombardia/Milano

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HR Director Italia-Estero - H21186

Il Contesto

Il nostro cliente è uno storico gruppo italiano attivo a livello globale, leader nel settore di riferimento e presente all’estero con filiali commerciali e plant produttivi. L'impresa impiega oltre 2000 dipendenti a livello globale, mentre in Italia è presente con tre plant e la direzione generale dove lavorano circa 1000 collaboratori, 
Sia
mo stati incaricati di ricercare la figura del
 
HR Director Italia ed Estero- Rif. H21186
Sede di lavoro: Provincia Nord di Milano
 

Il Ruolo

Riportando alla Direzione Generale gestirà l’attività di circa 20 collaboratori per tutti i processi HR della società. In particolare guiderà lo sviluppo delle persone all’interno di un contesto caratterizzato da veloci cambiamenti ed un significativo livello di complessità e promuoverà la relazione con i dipendenti coinvolgendo i manager delle differenti funzioni aziendali.
Avrà l’obiettivo di divulgare nelle filiali estere le procedure e politiche di gestione e amministrazione del personale adottate dal Gruppo, con un focus sulle relazioni industriali e le politiche del lavoro.
 

I Requisiti

  • Laurea in Materie Giuridiche/Economiche/Umanistiche
  • Il/la candidato/a ideale ha maturato una considerevole esperienza nel ruolo e sviluppato competenze strategiche di alto livello
  • Necessaria esperienza in organizzazioni complesse multinazionali e/o italiane, con impianti produttivi evoluti e complessi sia su aspetti soft che hard della funzione HR
  • Inglese fluente, scritto e parlato
  • Eccellenti doti di team building, facilità nei rapporti interpersonali, leadership, capacità di mediazione, visione strategica completano il profilo.

Caratteristiche

Pubblicato
23/02/2021 11:31:07

Sede
Italia/Lombardia

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HR Manager - H21192

Il Contesto

Il nostro cliente è un azienda leader nel settore dei servizi con una forte presenza internazionale.

Per il suo HQ sito a Milano stiamo ricercando l’HR Manager.

Il Ruolo

La risorsa, col supporto di un team dedicato, sarà responsabile della gestione e sviluppo della popolazione di riferimento, contribuendo attivamente alla definizione ed implementazione della strategia HR del Gruppo.
In particolare le sue responsabilità riguarderanno:
  • Progettazione e sviluppo organizzativo;
  • Learning & Development
  • Talent Acquisition & Onboarding
  • Performance Management & Rewarding
  • Compensation & Benefits
  • Performance Management and Improvement Systems

I Requisiti
  • Laurea in Discipline Giuridiche, Umanistiche o Economiche
  • Competenze a 360° in tutte le aree della funzione HR con focus sia in ambito di gestione e contrattualistica che di sviluppo
  • Esperienza rilevante all'interno di ambienti complessi e dinamici
  • Eccellente conoscenza della lingua inglese

Da un punto di vista personale si richiedono
  • Attitudine al problem solving
  • Visione strategica
  • Doti relazionali e comunicative
  • Approccio innovativo e sensibilità rispetto ai più recenti temi HR relativi alla Digital Transformation
  • Doti organizzative
  • Capacità di Team building

Caratteristiche

Pubblicato
23/02/2021 10:49:14

Sede
Italia/Lombardia/Milano

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CONTINUOUS IMPROVEMENT ENGINEER - H21187

Il Contesto

Il nostro Cliente è riconosciuto a livello globale per essere una realtà che realizza prodotti ad elevato contenuto tecnologico.
È una multinazionale, storicamente attiva sul territorio italiano e presente con diverse sedi dedicate a ben definite Business Unit e prodotti.
Nell’ottica di implementare una nuova funzione in un plant dedicato alla realizzazione di macchinari industriali particolarmente complessi, siamo stati incaricati di ricercare un:

CONTINUOUS IMPROVEMENT ENGINEER - H21 187 
Sede di lavoro: Milano
 

Il Ruolo

Il ruolo
La figura sarà inserita nei primi riporti dell’Operations Director e andrà a definire e costituire una funzione nuova nel plant.

Avrà la responsabilità di analizzare il processo produttivo al fine di ottimizzare le metodologie operative, riducendo i costi e migliorando la qualità; sarà di supporto nei progetti finalizzati al miglioramento continuo dei processi, si dovrà interfacciare con i reparti produttivi, con il team R&D e con le altre funzioni aziendali per l’efficientamento di tecnologie e processi.

L’obiettivo è rendere maggiormente fluido il processo produttivo ed efficace l’ingegnerizzazione dei prodotti: sostenere e facilitare processi di miglioramento in ottica Lean Manufacturing, sviluppando azioni mirate alla riduzione di tempi e costi nei reparti produttivi nel rispetto della qualità attesa.

In particolare si occuperà di:
  • Effettuare una prima fase di analisi, interviste e osservazioni sul campo al fine di comprendere lo stato dell’arte, valutare l’attuale situazione, individuare le potenziali azioni di miglioramento del processo produttivo;
  • Studiare e revisionare i programmi di produzione, le specifiche ingegneristiche, i flussi di lavoro ed altre informazioni per comprendere metodi ed attività riguardanti la produzione;
  • Ideare, progettare e implementare nuove soluzioni e procedure utili al concreto miglioramento dell’efficienza operativa dei processi e delle tecnologie, garantendo il rispetto delle scadenze e dei livelli qualitativi richiesti;
  • Pensare e introdurre azioni correttive per la riduzione di tempi e costi nelle diverse fasi di ingegnerizzazione del processo;
  • Assicurare che gli standard qualitativi vengano rispettati per i prodotti e i servizi erogati;
  • Dialogare con i colleghi presenti in HQ e nelle altre sedi (e.g. USA, Germania) per confrontarsi sulle attività, sulle idee e sui piani attuati.

I Requisiti

Caratteristiche

Pubblicato
22/02/2021 18:27:38

Sede
Italia/Lombardia/Milano

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Traffic Management System Validation & Verification Engineer - B21189

The Company

ALSTOM

We develop and market mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Alstom’s products portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, trams and e-buses to integrated systems, customized services, infrastructure, signaling and digital mobility solutions. Join our global community and help us create smart and sustainable innovations to meet the mobility challenges of today and tomorrow

Traffic Management System Validation & Verification Engineer
Location: Bologna

 

The Role

Be at the center of the transportation system revolution within our growing and technologically advanced Traffic Management System Business Unit.  Ensure the coverage of functional and safety requirements all along the project, to guarantee a correct implementation of TMS subsystem that provides railway operators with cutting-edge automation and decision support functions to plan, regulate and optimize train movements on a complex network.

Express your talent in an international environment, you will be responsible for:
  • Writing, coordinating and monitoring the project Verification & Validation plan
  • Performing full validation of all parameters and data produced
  • Carrying out test activities, analyzing and reporting the results
  • Establishing the traceability matrix in collaboration with the other project stakeholders

Don't miss the opportunity to access technical and managerial career paths and leverage advanced paradigms such as Agile/Hybrid WoW in MS DevOps environments exploiting GIT and CI/CD pipelines and extensively using .NET and other cutting-edge technologies for web development, ELK Stack integration for log data processing, PRTG application environment, Kafka bus for communications.
 

The Requirements

Your passion for quality and pursuit of continuous learning will be fulfilled in our dynamic and multicultural teams. In addition to effective analytical skills and a detail-oriented attitude, to succeed with us you should bring:
  • 3-5 years of experience in Software Testing
  • Knowledge of software Verification & Validation methodology and processes
  • Elementary understanding of IT architectures (client/server, workstation/Blade, IP networking, routing) and SQL databases
  • Basic knowledge of Signaling Principle and Rules, Traffic Supervision and Regulation Principle, SCRUM / agile methodology and experience in the railway software applications as a plus
  • Degree in Engineering or Information Technology
  • Fluency in English

An agile, inclusive and responsible culture is the foundation of our company.  We are committed to encouraging our employees to reach their full potential, while valuing and respecting them as individuals. 
 

Caratteristiche

Pubblicato
22/02/2021 15:30:44

Sede
Italia/Emilia Romagna/Bologna

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IT Security Architect - B21190

The Company

ALSTOM

We develop and market mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Alstom’s products portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, trams and e-buses to integrated systems, customized services, infrastructure, signaling and digital mobility solutions. Join our global community and help us create smart and sustainable innovations to meet the mobility challenges of today and tomorrow.

IT Security Architect
Location: Bologna
 

The Role

Take the challenge to promote the functional and architectural evolutions of our Traffic Management System (TMS) and provide railway operators with cutting-edge automation and decision support functions to plan, regulate and optimize train movements on a complex network. You will be in charge of ensuring uniform management of Cybersecurity infrastructural implications in IT platform design and deployment for TMS contracts to customers and to internal stakeholders

Collaborating with the Software Factory and under the overall supervision of the Cybersecurity Organization you will:
 
  • Discuss cybersecurity requirements analysis with customers and internal project teams
  • Define solution test and validation cases for cybersecurity solutions
  • Provide Third-Line Support for Customer Service
  • Monitor and implement the latest technologies
Don't miss the opportunity to access technical and managerial career paths and leverage advanced paradigms and other cutting-edge technologies.

 

The Requirements

Your passion for quality and pursuit of continuous learning will be fulfilled in our dynamic and multicultural teams. In addition to effective communication and negotiation skills and a detail-oriented attitude, to succeed with us you should bring:
  • At least 2 years’ experience in IT Security, auditing or implementing Information Security Management Systems
  • Awareness of High security, Vulnerability Assessment and Penetration Testing methodologies
  • University Degree in Electronics or Information Technology
  • Fluency in English
The following certifications will be considered a plus:
  • CISSP Certified Information Systems Security Professional
  • CISM Certifies Information Security Manager
  • ISO 27001 Lead Auditor.
  • ITIL Certification
An agile, inclusive and responsible culture is the foundation of our company.  We are committed to encouraging our employees to reach their full potential, while valuing and respecting them as individuals. 

Caratteristiche

Pubblicato
22/02/2021 15:20:16

Sede
Italia/Emilia Romagna/Bologna

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Software Architect C# / C++ - Configuration Management - B21180

The Company

ALSTOM

We develop and market mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Alstom’s products portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, trams and e-buses to integrated systems, customized services, infrastructure, signaling and digital mobility solutions. Join our global community and help us create smart and sustainable innovations to meet the mobility challenges of today and tomorrow.

Software Architect C# / C++ - Configuration Management
Location: Bologna, Bari

 
 

The Role

Be at the center of the transportation system revolution within our growing and technologically advanced Traffic Management System Business Unit.  You will establish and maintain consistency of a product's performance, functional attributes with its requirements to provide railway operators with cutting-edge automation and decision support functions to plan, regulate and optimize train movements on a complex network.

Working together with a team of developers in an international environment you will be responsible for:
  • Supporting the Product Architect and the System Engineering Manager in the definition of product/system specification & architecture in order to find the best implementation strategies
  • Attending as product reference to joint design meeting within internal/external customers
  • Identifying main technical choices for software development
  • Writing and updating related documentation

Don't miss the opportunity to access technical and managerial career paths and leverage advanced paradigms such as Agile/Hybrid WoW in MS DevOps environments exploiting GIT and CI/CD pipelines and extensively using .NET and other cutting-edge technologies for web development, ELK Stack integration for log data processing, PRTG application environment, Kafka bus for communications.
 

The Requirements

Your passion for quality and pursuit of continuous learning will be fulfilled in our dynamic and multicultural teams. In addition to problem solving and detail-oriented attitude, to succeed with us you should bring:
  • Minimum of 4 years’ experience in complex software developments based on Windows Systems and a deep knowledge of software programming language (VB, C/C++, C#, WCF, WPF, MS-SQL)
  • Previous experience in Configuration Management
  • Knowledge of Microsoft Windows Operating Systems and Hyper-V, knowledge of IT architectures (client/server, workstation/Blade, IP networking, routing and SQL databases)
  • Degree in Electronics Engineering, Information Technology or Computer Science
  • Fluency in English

 An agile, inclusive and responsible culture is the foundation of our company.  We are committed to encouraging our employees to reach their full potential, while valuing and respecting them as individuals.

Caratteristiche

Pubblicato
22/02/2021 15:08:37

Sede
Italia/Emilia Romagna/Bologna; Italia/Puglia/Bari

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Data Center Architect - B21188

The Company

ALSTOM

We develop and market mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Alstom’s products portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, trams and e-buses to integrated systems, customized services, infrastructure, signaling and digital mobility solutions. Join our global community and help us create smart and sustainable innovations to meet the mobility challenges of today and tomorrow.

Data Center Architect
Location: Bologna
 

The Role

Take the challenge to promote the functional and architectural evolutions of our Traffic Management System (TMS) and provide railway operators with cutting-edge automation and decision support functions to plan, regulate and optimize train movements on a complex network. You will be in charge of IT platform design and deployment, based on the requirements analysis, for TMS contracts to customers and to internal stakeholders.

Working in an international environment within a team of professionals you will be responsible for:
 
  • IT and cybersecurity management on a day-by-day basis, assisting users in an agile approach
  • Defining and validating instructions, technical manuals and best practices for system configuration, installation and management
  • Providing Third-Line Support for Customer Service
  • Monitoring and sharing of the latest technologies to identify a possible evolution of the TMS platform
     
Don't miss the opportunity to access technical and managerial career paths and leverage advanced paradigms and other cutting-edge technologies.
 


The Requirements

Your passion for quality and pursuit of continuous learning will be fulfilled in our dynamic and multicultural teams. In addition to effective communication skills and a detail-oriented attitude, to succeed with us you should bring:
  • Minimum of 5-7 years’ experience in Information and Communication Technology
  • Advanced Data Center design and management (servers, networking, storage)
  • Deep knowledge of: hypervisor VMWare, Hyper-V or KVM, networking based on Cisco and Systems administration in Windows and/or Linux
  • Hybrid Cloud management (onPremise + Azure or Google) skills
  • Expertise of IT Cybersecurity, Agile methodologies and Continuous Integration principles
  • Scripting, debugging and technical documentation management ability
  • University Degree in Electronics or Information Technology
  • Fluency in English
An agile, inclusive and responsible culture is the foundation of our company.  We are committed to encouraging our employees to reach their full potential, while valuing and respecting them as individuals. 
 

Caratteristiche

Pubblicato
22/02/2021 14:49:03

Sede
Italia/Emilia Romagna/Bologna

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Private Label Retail Sales Manager Italy - H21174

Il Contesto

Our Client is a solid international FMCG non-food company positioned to conquer the Italian market. 

They wish to recruit an ambitious and experienced Private Label Retail Sales Manager Italy.
Location: home-office based in Italy
 

Il Ruolo

Responsibilities:
  • Seek out and develop New Clients for Private Label business in Italy
  • Manage and further develop existing Retail Clients
  • Liaise with the Innovation Department to create and introduce New Product Concepts
  • Liaise closely with the international Sales team to implement strategy, improve volumes and margins
  • Build excellent Client relations as well as relations with international colleagues
  • Negotiate contracts, prices, sales volumes, margins
  • Agree and meet annual business plan and sales targets
  • Carry out reporting and participate in regular digital meetings
  • Travel as much as possible visiting clients nationally, visiting sector trade fairs, participating in international company meetings and training
  • Dedicate time to: market and competitor analysis, strategy, forecasting, reporting and data sharing
  • Work as part of an international team
     

I Requisiti

Requirements
  • University degree holder preferably in Business
  • 3-5+ years’ sales experience in Private Label to Retail
  • Experience in Private Label non-food FMCG appreciated
  • Experience in KAM as well as in New Client Acquisition and Development
  • Good negotiation and commercial skills
  • Analytical and strategic thinker
  • Used to reporting, forecasting and data sharing
  • Good / very good English as well as fluent Italian; knowledge of / willingness to learn an additional European language constitutes a plus
  • Autonomous, well-organised, proactive as well as a problem-solver / trouble-shooter
  • Good at developing strong Client relations
  • Good at developing collaborative internal relations with colleagues
  • Able to work in a virtual team
  • Used to reaching goals and sales targets
  • Customer-satisfaction oriented and ambitious
  • In possession of driving licence
  • Willing to travel as much as is possible mainly in Italy to visit clients and in Europe for company meetings
  • Interested in developing into a role of greater responsibility in Italy
  • Location: home-office based in Italy

Excellent career development prospects
 

Caratteristiche

Pubblicato
15/02/2021 14:34:36

Sede
Italia; Italia/Abruzzo; Italia/Campania; Italia/Emilia Romagna; Italia/Lazio; Italia/Lombardia; Italia/Veneto

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SVILUPPATORE SOFTWARE / SOFTWARE DEVELOPER C++ CON UN TEDESCO BUONO - B21185

Il Contesto

Il nostro Cliente è un gruppo internazionale che fornisce soluzioni di automazione industriale al settore della logistica. Considerata la crescita costante del business, ci ha incaricato di ricercare un/una Sviluppatore Software / Software Developer C++ con un Tedesco buono.
Sede: Vicino a Malpensa o Home-Office in Nord Italia
 

Il Ruolo

  • Riportando al Customer Support Manager fornisce Assistenza Tecnica e Supporto ai Clienti per la risoluzione di problemi
  • Si interfaccia con il Cliente al fine di identificare e risolvere le problematiche tecniche
  • Rendiconta l’intervento di assistenza ai fini dell’informazione al Cliente e della redazione di una banca dati storica di consultazione.
  • Supporta l’ufficio Ricambi per l’approvvigionamento del materiale
  • Viene assegnato a team di commessa per lo sviluppo di software e progetti retrofit
  • Imposta, esegue e controlla la progettazione di commesse di ammodernamento impianti
  • Si rende disponibile a brevi periodi di trasferta in Italia, all’estero ed in Germania
  • Si rende disponibile al di fuori degli orari lavorativi durante il proprio turno di reperibilità

I Requisiti

  • Studi ad indirizzo informatico, tecnologico, elettrotecnico, ingegneristico
  • Conoscenza approfondita di C++ e MS Visual Studio
  • Conoscenza di programmazione applicata al campo dell’automazione
  • Gradite competenze di programmazione S7/TiaPortal e Rockwell
  • Gradita conoscenza di reti Profibus Profinet e LAN
  • 1-3 anni di comprovata esperienza in un ruolo tecnico analogo nell’automazione industriale
  • Propensione al problem-solving, orientato al cliente
  • Flessibile e disposto a collaborare in team
  • Buona comunicazione e organizzazione
  • Buon Italiano, Tedesco e gradita la conoscenza della lingua Inglese
  • Disposto/a a viaggiare fino al 30% del tempo sia in Italia che all’estero / in Germania​​​​​​​
Ottime prospettive di crescita professionale in un Gruppo internazionale
 

Caratteristiche

Pubblicato
22/02/2021 10:00:36

Sede
Italia/Lombardia/Varese

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