Candidates list 2018-05-16T17:33:38+00:00

Direttore Operations - H24045

La società nostra cliente è una realtà italiana operante nel settore Food & Beverage ed appena entrata nel portafoglio di un noto fondo di Investimento, che ci ha incaricato di ricercare il:

Direttore Operations

Sede di lavoro: Milano
 

Il Ruolo

Il candidato, rispondendo all’Amministratore Delegato, avrà la responsabilità di tutte le attività operative di Gruppo (acquisti, programmazione, produzione e logistica) guidandone la continua organizzazione e il potenziamento in un’ottica industriale di sviluppo.

Si occuperà di rafforzare tutte le fasi della Supply Chain per i diversi siti in Italia ed all’estero. Dovrà inoltre seguire l’integrazione di nuove realtà che entreranno a far parte del Gruppo.


Avrà la responsabilità di coordinare e pianificare la produzione, ottimizzando i processi, lavorando a stretto contatto con i Responsabili dei differenti Plant per raggiungere e mantenere i livelli di servizio richiesti dall’azienda.

Il candidato sarà il responsabile sia in termini industriali che economici dei risultati.
Si relazionerà costantemente con la struttura Finance, Commerciale e Tecnica.

Cerchiamo un profilo che sia capace di ottimizzare le attività industriali con focus sul miglioramento delle fasi produttive così da consentire una maggiore collaborazione ed interazione/integrazione nei processi fra gli stabilimenti del Gruppo.

Nel dettaglio si occuperà di:
  • Organizzazione e gestione di tutta la produzione (tutto il portafoglio ordini massimizzando la soddisfazione del cliente interno/esterno)
  • Coordinamento dell’area acquisti in ottica di ottimizzazione costi di acquisto di materie prime, packaging e lavorazioni esterne
  • Gestione del reparto Qualità (materia prima e prodotto finito)
  • Interfaccia con i fornitori (rafforzare le partnership e contribuire allo sviluppo organizzativo e operativo)
  • Implementazione di nuovi processi e procedure in ottica di efficientamento
  • Gestione delle attività logistiche in/out bound (produttive e distributive)
  • Gestione efficace di un team di lavoro – motivazione e sviluppo delle competenze di riferimento
  • Gestione reportistica/controllo di gestione e conseguenti azioni di miglioramento per efficientare i costi
  • Efficientamento dei sistemi informatici – ERP
  • Definizione, insieme all’Amministratore Delegato, di eventuali nuovi investimenti interni ed esterni
  • Supporto nella preparazione di business plan, budget, forecast e report nei confronti sia del Management sia verso il fondo di investimento

I Requisiti

  • Laurea in Ingegneria o comunque con background tecnico
  • Esperienza di almeno 8-10 anni maturata in ruolo similare nel settore food process o comunque ove vi siano logiche e dinamiche di confezionamento/packaging
  • Provenienza necessaria da un settore strutturato e con forte industrializzazione
  • Capacità di migliorare ed ottimizzare le attività operative
  • Capacità di saper gestire ed interloquire con i clienti
  • Ottima conoscenza dell’inglese
  • Predisposizione e competenza al coordinamento di un gruppo di persone
  • Flessibilità e problem solving sono requisiti fondamentali della posizione

Features

Online from
2/6/2024 4:23:48 PM

Location
03 - Italia/Lombardia/Milano

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Managing Director Italia - H23818

Our client is an international group listed. With +2000 employees, commercial branches worldwide, the company develops, manufactures, and markets solutions for the control of heating, ventilation, and air conditioning systems.

For the Italian subsidiary we are looking for the Managing Director.

Managing Director

Place of work: Lombardy

 

The Role

The Managing Director (MD) will lead market activities in the Italian market region and support the growth strategy to enhance company’s customer value and create sustainable competitive advantages. Furthermore, the chosen person will continuously measure and improve processes for efficiency and effectiveness that enhance customer relationships, product positioning and brand recognition. The Managing Director will drive a culture of openness and collaboration across multinational teams and regions. Furthermore, will bear responsibility for profit and loss in the business activities of the subsidiary, making sure to meet targets in innovation, quality, pricing and as well as sales revenues.

 

Responsibilities:

  • The MD is responsible for all tasks related to the development of the Italian subsidiary with approximately 30 employees;
  • Bears responsibility for profit and loss in the business activities, meeting the targets in accordance with the target agreement and for management of processes in his market;
  • Assures that the strategy is in line with the Marketing and Sales Strategy of EMEA;
  • Developing comprehensive budgets, monthly, quarterly, and annual reports, as well as an annual Business Plan encompassing costs, sales budgets, strategic objectives, and a marketing plan;
  • Together with the supervisors bears responsibility for all human resources related matters concerning the employees and the entity in general;
  • Runs a quality management system to assure the quality of the processes for which the MD will be responsible;
  • Cultivating and sustaining high-level relationships with the top accounts of the Company.

 


Requirements:

  • University degree, preferably as engineer with supplementary business economics qualification;
  • Several years of experience in marketing, sales and management;
  • Successful leadership of a group;
  • Profound knowledge of building technologies, products and associated services, ideally in heating, ventilation and air-conditioning (HVAC) or building installations;
  • Fluent in Italian and in English;
  • Commitment to leadership, initiative, powers of motivation, keenness to establish contact, communicative skills.
  • Strategic (and creative) thinking in a medium to long-term time span
  • Willingness to travel, mainly within Italy (appr. 25%)

Features

Online from
2/6/2024 10:17:44 AM

Location
03 - Italia/Lombardia

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International Senior Brand Manager - H24001

Our client is a worldwide corporation in the FMCG industry, with a wide porfolio of global brands in different categories.
 

Responsibilities

Directly reporting to the Marketing Manager, the International Senior Brand Manager will lead strategic initiatives in more than 30 countries:
  • Define and implement the global brand strategy to ensure a consistent and recognizable presence internationally
  • Collaborate with regional marketing teams to adapt strategies to local market specifics
  • Monitor and analyze brand positioning in the international market.
  • Implement initiatives to enhance and reinforce the brand perception among global consumers
  • Collaborate with product development teams to ensure new products align with the brand strategy.
  • Coordinate the global launch of new products, ensuring consistency and effectiveness.
  • Develop program solution strategy across the brands 
  • Work closely with Sales Team to gather best practices within the Region and identify commercial partners to co-create and validate developed program solutions

Requirements

  • Bachelor of Science in Business Administration (Marketing, Management)
  • At least 7 years of experience in brand and product management for a multi-national company in Regional or Global roles
  • Strong FMCG background is a must; a previous experience in the OTC/nutraceutical market is a plus
  • Strong interest in the world of fitness, wellness and well-being is required
  • Experience with market research projects and external agencies
  • Excellent communication, presentation and persuasion skills
  • Strategic thinking and ability to think out of the box 
  • Business entrepreneurship
  • Strong financial acumen
  • Go-to-Market development skills
  • Commercial sensitivity to closely work with Sales and leaders

Features

Online from
2/1/2024 3:46:39 PM

Location
03 - Italia/Lombardia/Milano

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